Dijagnostika

Koraci dijagnostike 

Da bi okvirno mogli vidjeti u koju grupu kvarova na cjenovniku spada vaš kvar i da li vam se isplati poslati disk na dalju obradu u naš servis, pratite sljedeće korake.

Ako je hard disk prestao sa radom, preporuka je da se prvo uradi dijagnostika hard diska. Pratite redom odgovor koji najviše odgovara datoj situaciji. Ako ne uspijete da utvrdite šta je problem, možete svakako doći u servis da uradimo dijagnostiku hard diska. Dijagnostika u servisu je besplatna .

Dijagnostika hard diska u računaru
Kao prvo je potrebno ustanoviti da li se disk vidi u BIOS-u računara. Ovo ne važi za Apple računare.

BIOS je program koji se startuje odmah nakon uključivanja računara. Ulazak u BIOS matične ploče se razlikuje od računara do računara, ali neki standardni način ulaska u BIOS je sljedeći:

-Potražite na tastere F2, F10, DEL, ESC, a ako je u pitanju laptop, i taster Fn.

Sljedeći korak je iskljućivanje samog računara ili laptopa
Pritisnite i držite prvi taster sa spiska i uključite računar. Ako je u pitanju laptop, probajte prvo bez držanja tastera Fn, pa ako ne uspije, onda držite i taster Fn, osim u slučaju DEL i ESC tastera.
Poslij 5-10 sekundi, trebalo bi da se otvori BIOS, a ako prođe dalje, ponovite proceduru sa sljedećim tasterom.
Kada ste ušli u BIOS, pomoću strelica na tastaturi, Enter za potvrdu i ESC za povratak nazad, pronađite dio BOOT ili HARD DISKS. Tu treba da se pojavi model hard diska, npr. WD, Seagate, Toshiba, Hitachi itd., kao i njegov kapacitet, npr. 500 GB, 1000 GB itd..
Ako se ne vidi model diska ni kapacitet, vjerovatno je neispravan firmver, neispravna elektronika ili neispravne glave. Dijagnostika hard diska mora da se ustanovi u daljoj proceduri.

Disk se ne vidi u BIOS-u
Ustanovili smo da se hard disk ne vidi u BIOS-u. Ako je desktop računar u pitanju, probajte prvo da izvadite i vratite SATA kabl za napajanje i podatke (pljosnati širi i uži priključak). Ako to ne pomogne, idemo dalje.

Uključite računar i prislonite uho što bliže računaru, kod desktopa sa bočne strane, a kod laptopa sa donje strane.

Postepeno pokretanje motora oko 5 sekundi, kratko i tiho krčanje 1-2 sekunde, poslije čega motor ostaje na istoj brzini – vjerovatno je neispravan firmver diska. Ovakve probleme obično rješavamo. Pogledajte cjenovnik, stavka Neispravan firmver.

Kliktanje više puta prilikom pokretanja diska, eventualno uz paljenje i gašenje motora, poslije čega se motor ugasi – vjerovatno su oštećene glave. Takav disk ne treba dalje uključivati, već ga donijeti u servis.

Nekoliko klikova prilikom pokretanja diska, poslije čega motor ostaje da radi i ništa ne klikće – moguća su manja oštećenja na površini (loši sektori). Takav disk možete donijeti u servis. Pogledajte cjenovnik.

Disk se vidi u BIOS-u, ali ne podiže sistem
Ovo ne mora značiti da je disk neispravan. Često je problem do samog sistema, virusa ili nečeg trivijalnog. Ako se prikaže Windows ili Linux logo, a zatim se restartuje ili ispiše neka greška, često je u pitanju softverski problem, ali i manje oštećenje ploča (loši ili slabi sektori). Pogledajte cjenovnik, stavka Softwerski problemi


Eksterni hard disk u USB kućištu:
dijagnostika eksternog hard diska

Priključite disk USB kablom na računar i pronađite opis koji najviše odgovara situaciji:
.
Probajte sa drugim USB kablom, na drugom USB portu na računaru (na desktopu obavezno pozadi!). Pomjerite kabl kod samog priključka u računar u jednu stranu i držite tako oko 10 sekundi, pa ako se disk pokrene, neispravan je konektor na kućištu ili na kraju USB kabla. Probajte sa drugim USB kablom, a zatim izvadite disk iz kućišta i probajte u računaru ili drugom kućištu. Ako se motor nikako ne pokreće, neispravna je elektronika, pa ako je u kućištu klasičan SATA disk, možete kupiti eksterno USB kućište i ubaciti u njega disk za probu, a možda ćete time i riješiti problem. Ako to ne uspije, pogledajte cjenovnik, stavka Neispravna elektronika.

Ako se disk upali i ponaša se kao da radi a ne vidi ga računar, onda je neispravan firmver, a to sami ne možete riješiti. Pogledajte cjenovnik, stavka Neispravan firmver.
Nadamo se da smo vam pomogli da otkrijete kakav je problem pomoću naše online dijagnostike hard diska. Ako nijedan opis ne odgovara situaciji, potrebno je da donesete disk u servis na dijagnostiku. Naši serviseri će u kratkom roku ustanoviti šta je problem i koja bi bila cjena da se spase podaci.